måndag 11 oktober 2010

Övningskörning! (Gästbloggare Stina Magnusson)

Hej alla Sofies kompiar!

Jag heter Stina och är numera sambo med våran goa och roliga Sofie! Eftersom jag har lovat en kär vän att starta en blogg så tänkte jag övningsköra lite här på Sofies. Jaaa vad bloggar man om då? Kläder smink jobb och träning? Nää jag ska skriva om det som mina kära rumskamrater inte tycker om mig för.... Nämligen mat! Jag är en så kallad feeder och får alla brudarna här att gå upp i vikt=) Vårt mål med Oslo var att åka hit och bli smala o snygga träna massa och äta nyttig mat! Träna gör vi hela tiden och då tycker jag att vi får äta massa god o onyttig mat! Så jag bakar kladdkaka o muffins till mina tjejer=)



Idag har vi fin besök av Nina så vi slog våra huvuden ihop och var 6 kockar i köket, resultatet blev en flygande jacob som står å väntar i ugnen muummms=) i går bakade vi pizza och sofie åt taco själv!! det blev även en påse godis 400 gram choklad och en skål med popcorn! Men som vi säger varje söndag, imorgon börjar vårt nya nyttiga liv=)  Så nu blir det inget bakande mer om jag bakande för min del eller jag kan ju baka till mig själv men jag har lovat att inte bjuda dom andra!

Vi har ju även  blivit en fulltalig femma nu när emelie "svenne" sennewald har joinat vårat kollektiv! Vi får se om vi lyckas behålla henne eller om vi skrämmer bort henne lika fort som vi gjorde med Lisa! Emelie verkar lite skrämd av våra mat vanor, hon är nog i shock just nu för Elfi ligger i soffan o skriker för att hon fått magkrip av våran goda flygande jacob! Detta leder som vanligt till en skratt attack och jag har börjat förstå varför våra grannar inte gillar oss! Det är inte många lunga stunder på Olevigs gate 9A men vi kan ju inte hjäpa att vi har så kul ihop!

Igår kollade vi på min favorit film, Sunes sommar sjukt bra film med för många bra komentarer! Idag har sofie o karin varit på intervju men dom åkte dock till fel plats men med deras charm löste det sig nog ändå. Vi andra har varit på Ikea och gjort det som jag gillar mest, ätit!
Den största nyheten är nog ändå att en resa är bokad Sofie Emelie Karin o Nina ska åka till asien o ha det riktigt nice! Jag har redan varit där så för min del blir det en skidresa till USA istället. Så nu planeras det för fullt och dom ska¨åka till ett av de finaste ställerna i världen, Filippinerna=) Ni kommer älska det! Men Sofie o Karin ni kan inte ta med er så mycket saker som ni brukar;) tänk på att ni ska orka bära det själva!


Här är lite bilder från min trip!












Imorgon ska vi avbelasta våra grannar lite och åka hem till david och störa hans istället! Husmusarna ska nämlign få spela in en egen låt i min kompis Davids studio! Oooo heeerrreee guuudd vad det kommer låta men kul ska det bli!


Ska bara citera lite

Emelie-"ååå nu fick jag en uppstötning igen, fy fan vad jag är mätt"


Sofie-"nä men jag å karin brukar dela på en box vin"


Karin-"tänk va kul det hade vart om vi hade knarkat ihop"



Vi ska nu snart få besök av Ottar våran halv smarta lägenhets uthyrare! Vi ska bjuda honom på mat vin och massage så att vi kan flörta till oss en tv! För vi klarar oss inte utan dom kompetenta programen Kungarna av Tylösand och Barskolan=) Och snart börjar ju paradise hotel säger emelie nu! haha!

Om ni vill se något sjukt så sök på elefant man på Youtube! hahaha såå jävla äckligt!

Tack för mig!

Haaaaa deeeeeeee!!

Puss o kram

// Stina

















Nu har jag nog inte tid att skriva mer för nu blev soffan okuperad av hela ligan och vi ska kolla en bra film och jag ska baka mig en kladdkaka och äta upp hela själv! Ofta inte någon kommer smaka. dom skulle jagat mig runt hela oslo för att få lite kladdis=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar